» » » » Un prelat de la Vatican, arestat pentru deturnare de fonduri, acuză cardinali de abuzuri financiare


Monseniorul Nunzio Scarano, prelat al Vaticanului arestat pentru deturnare de fonduri, a acuzat joi unii cardinali că au acoperit abuzuri financiare comise de superiori laici, într-o scrisoare adresată Papei Francisc, relatează AFP.
"Documentele aflate în posesia mea sunt dovezi ale onestităţii mele şi ale bătăliilor duse contra abuzurilor superiorilor mei laici, acoperiţi de anumiţi cardinali", afirmă Scarano în scrisoarea citată de agenţia italiană ANSA.
Prelatul, arestat pe 28 iunie de poliţia italiană din cauza suspiciunilor că a intermediat plăţi ilegale prin intermediul Băncii Vaticanului, respinge orice fel de responsabilitate.
El a precizat că operaţiunile bancare au fost efectuate întotdeauna la recomandarea conducerii Băncii Vaticanului.
"Sfinte Părinte, nu am spălat niciodată bani murdari, nu am furat niciodată, am încercat să ajut persoanele care mi-au cerut sprijinul", a spus Scarano.
Fost contabil şef al APSA, agenţia care administrează activele Vaticanului, Scarano a asigurat că se află în posesia unor documente care dovedesc buna sa credinţă şi cere posibilitatea de a le înmâna personal Papei.
Scarano a fost suspendat din funcţiile deţinute la Vatican cu o lună înainte să fie arestat. Potrivit poliţiei, el a acoperit "beneficiarul real al operaţiunilor efectuate prin conturile pe care le controla, precum şi traseul banilor".

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO