Statul român plăteşte zeci de milioane de euro anual pentru întreţinerea şi construirea de drumuri noi. Rezultatul: şoferii îşi rup maşinile în gropi, iar autostrăzile sunt o raritate în România. Asta, deşi ne-am angajat faţă de mai marii Uniunii Europene că până în 2015 vom termina 1.700 de kilometri de autostradă. Realitatea arată astfel: abia se poate circula pe 415 kilometri de autostradă (inclusiv centuri ocolitoare în regim de drum expres).
Curtea de Conturi a României a realizat, recent, o radiografie a activităţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), cea care ar fi trebuit să vegheze lucrările de reabilitare şi să dezvolte reţeaua rutieră naţională şi a drumurilor expres din România. Concluzia: deciziile luate de această instituţie de-a lungul timpului au fost politice, iar conducerea Companiei s-a ocupat de eficientizarea instituţiei şi nu a programului de construire a drumurilor. Evenimentul zilei va prezenta, în următoarea perioadă, care sunt firmele abonate la puşculiţa CNADNR şi pe ce s-au dus sute de milioane de euro.
Controlată de omul de afaceri Costel Căşuneanu, firma Pa&Co International a încasat, din 2007 şi până în prezent, nu mai puţin de 137,7 milioane de euro, potrivit registrelor de plăţi ale Companiei naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Banii au fost plătiţi pentru reabilitarea drumului naţional DN1H Zalău-Rastoci, pentru construirea Autostrăzii Bucureşti-Braşov, tronson Moara Vlăsiei-Ploieşti, Centura Ploieşti-Vest şi, culmea, sub formă de penalităţi aplicate CNADNR, pentru că nu ar fi achitat la timp facturile trimisede firma omului de afaceri. O mică parte din această sumă a fost plătită şi pentru deszăpezire.
A lucrat trei ani la o centură cu preţul umflat
Firma Pa&Co International a câştigat, în 2007, contractul privind extinderea la patru benzi a părţii de vest a Centurii Ploieşti. Numai că, în 2008, s-a gândit mai bine şi a ajuns la concluzia că banii oferiţi de Compania Naţională sunt prea puţini. Aşa că a cerut majorarea contractului cu aproximativ 67%. Motivul: trebuiau construite cinci poduri noi şi mutate reţele de utilităţi. Cert este că lucrările s-au intensificat abia în 2009, fiind terminate un an mai târziu.
În total, firma PA&CO trebuia să reabiliteze şi să extindă 14,8 kilometri de centură.
Citiţi mai mult: Mafia drumurilor. Costel Căşuneanu: 1,37 milioane de euro pe km - Transporturi > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/mafia-drumurilor-costel-casuneanu-137-milioane-de-euro-pe-kilometru-1022600.html#ixzz2KqcyD3FR
EVZ.ro
Niciun comentariu: