De miercuri, cei care beneficiaza, in Europa, de telefonie mobila si internet ar trebui sa beneficieze de noi drepturi si servicii.
Reglementarile au fost adoptate de Parlamentul European si Consiliul European la sfarsitul lui 2009, noile prevederi urmand sa fie incluse in legislatiile nationale ale tarilor membre pana pe 25 mai 2011. Autoritatile europene pot lansa procedura de infringement impotriva tarilor care nu le-au aplicat la timp.
Reglementarile se refera la:
- posibilitatea schimbarii intr-o singura zi lucratoare a operatorului de telecomunicatii, fara renuntarea la numarul de telefon.
- durata maxima a unui contract initial cu un operator poate fi de 24 de luni, iar cea minima care poate fi oferita de furnizorul de servicii de 12 luni.
- operatorii vor fi obligati sa furnizeze informatii clare referitoare la serviciile oferite abonatilor, inclusiv in privinta calitatii minime a acestora.
- abonatii la servicii de internet trebuie sa primeasca informatii despre tehnicile de management al traficului si impactul asupra calitatii serviciilor.
- contractele trebuie sa prevada si detalii legate de compensatii si returnarea de fonduri, daca nivelul minim al serviciilor nu este respectat.
- operatorii trebuie sa ofere o protectie mai buna fata de accesul online neautorizat la datele personale ale clientilor, precum si fata de spam-uri (e-mailuri neautorizate)
- operatorii sa informeze obligatoriu clientii in cazul breselor de securitate.
Potrivit noilor reguli, autoritatile nationale de reglementare vor avea o independenta sporita si vor putea, in ultima instanta, sa oblige operatorii de telecomunicatii cu o pozitie dominanta pe piata sa separe retelele de comunicatii de servicii, pentru a permite accesul nediscriminatoriu pe piata al altor operatori, transmite Mediafax. Acest lucru va putea fi realizat fara renuntarea la proprietatea asupra activelor sau crearea unei companii separate.
http://www.agenda.ro/news/news/42693/noi-reglementari-in-ue-in-domeniul-telefoniei-mobile-si-internetului.html
Reglementarile se refera la:
- posibilitatea schimbarii intr-o singura zi lucratoare a operatorului de telecomunicatii, fara renuntarea la numarul de telefon.
- durata maxima a unui contract initial cu un operator poate fi de 24 de luni, iar cea minima care poate fi oferita de furnizorul de servicii de 12 luni.
- operatorii vor fi obligati sa furnizeze informatii clare referitoare la serviciile oferite abonatilor, inclusiv in privinta calitatii minime a acestora.
- abonatii la servicii de internet trebuie sa primeasca informatii despre tehnicile de management al traficului si impactul asupra calitatii serviciilor.
- contractele trebuie sa prevada si detalii legate de compensatii si returnarea de fonduri, daca nivelul minim al serviciilor nu este respectat.
- operatorii trebuie sa ofere o protectie mai buna fata de accesul online neautorizat la datele personale ale clientilor, precum si fata de spam-uri (e-mailuri neautorizate)
- operatorii sa informeze obligatoriu clientii in cazul breselor de securitate.
Potrivit noilor reguli, autoritatile nationale de reglementare vor avea o independenta sporita si vor putea, in ultima instanta, sa oblige operatorii de telecomunicatii cu o pozitie dominanta pe piata sa separe retelele de comunicatii de servicii, pentru a permite accesul nediscriminatoriu pe piata al altor operatori, transmite Mediafax. Acest lucru va putea fi realizat fara renuntarea la proprietatea asupra activelor sau crearea unei companii separate.
http://www.agenda.ro/news/news/42693/noi-reglementari-in-ue-in-domeniul-telefoniei-mobile-si-internetului.html
Niciun comentariu: