» » » „Am lucrat in fiecare zi 12 ore”

Fost lucrator la o pizzerie revendica drepturi salariale

Fostul angajat sustine ca i s-a desfacut contractul de munca dupa ce a spus ca nu se simte bine si nu poate lucra in ziua respectiva. El afirma ca a lucrat 12 ore pe zi, iar patronul refuza sa-i plateasca orele suplimentare. De partea cealalta, administratorul firmei neaga ca l-ar fi pus sa lucreze suplimentar. Cazul a intrat in atentia Inspectoratului de Munca.
La o luna de cand a fost incadrat la o pizzerie un agajat al acesteia a ramas fara locul de munca pe care il avea aici. Dragos Vantu, pentru ca despre el este vorba, a lucrat timp de trei saptamani, respectiv in perioada 18 aprilie - 17 mai la pizzeria Cameleon, de langa Autogara Bacau. Tanarul sustine ca ar mai fi continuat sa lucreze la aceasta pizzerie, dar ar fi fost dat afara pentru un motiv care nu-i este imputabil. "In ziua de 17 mai mi-a fost rau si am cerut sa fiu lasat sa plec acasa, pentru ca nu ma simt bine, sustine Dragos Vantu. Dar m-au dat afara. Patronul mi-a spus ca, daca plec acasa, sa nu ma mai intorc. Mi-a desfacut contractul de munca si mi-a zis ca o sa-mi dea 370 de lei, dar eu am lucrat mult mai mult decat vrea sa-mi plateasca. In fiecare zi am muncit 12 ore, si nu opt. In total am lucrat 210 ore. Aceasta inseama ca trebuie sa-mi dea 1.
150 de lei. Am muncit din greu pentru acesti bani. Aluatul il faceam manual, nu la malaxor. Nu mai spun ca eu, care eram angajat sa prepar pizza, trebuia sa fac si curatenie la sfarsitul zilei. Sa spal pe jos cu mopul in aceeasi costumatie, fara echipament adecvat."

“Eu sunt in regula”


Pentru a-si obtine drepturile salariale pe care sustine ca i se cuvin, tanarul a depus sesizare in data de 17 mai si la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Bacau. Deocamdata, nu a primit niciun raspuns de la aceasta institutie. "Urmeaza sa verificam toate documentele privind raporturile de munca la firma la care a fost angajat cel care reclama, ne-a spus Dan Buftea, purtatorul de cuvant al ITM Bacau. Am avut alte prioritati, dar este in atentia noastra si aceasta problema."
Asadar, nu se stie ce va stabili ITM Bacau. Dar Catalin Tuchilus, administratorul firmei SC Marenio 2 SRL, proprietarul pizzeriei, respinge categoric toate acuzatiile. "Nu este adevarat ca a muncit 12 ore pe zi, sustine Catalin Tuchilus. A lucrat numai opt ore, cum scria in contractul individual de munca. El a semnat statul de plata si a vazut cate ore sunt trecute. Daca nu era corect, de ce a semnat? Nu este adevarat ce reclama. Eu sunt in regula, sa se duca unde vrea!". In cazul in care ITM Bacau va constata ca nu exista niciun act care sa ateste cele sustinute de Dragos Vantu, acestuia nu-i ramane decat sa se adreseze instanstei de judecata.
Elena Tintaru

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO