» » Economia bacauana a ratat relansarea

Pentru mediul de afaceri bacauan, anul 2012 a inceput mai prost decât anul precedent. Prin comparatie cu 2011, numarul de inmatriculari de firme e cu mult mai scazut, iar cel al radierilor ramane la fel de ingrijorator.
Desi oamenii de afaceri sperau ca 2012 sa fie anul relansarii economice, datele statistice ale inceputului de an nu lasa motive de speranta. “In primele doua luni din 2012 s-au inregistrat, la nivelul judetului Bacau, 438 de inmatriculari de firme, in scadere cu 15 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut”, a explicat Gheorghita Patrichi, directorul Oficiului Registrului Comertului Bacau. La capitolul radieri, la nivelul judetului, s-au inregistrat in ianuarie si februarie peste 300 de actiuni, un numar aproximativ egal cu cel din aceeasi perioada a anului 2011.
Nici municipiul Bacau nu mai este atragator pentru intreprinzatori. Tot mai putini dintre acestia incearca sa deschida o afacere aici. La inceput de an, au depus documente de inmatriculare a firmelor in municipiu 175 de agenti economici, dar in acelasi timp au fost radiate 145 de firme. Prin comparatie, daca numarul societatilor radiate se mentine la nivelul celor din 2011, procentul de firme nou-aparute e in scadere cu 27 la suta.

Radierea dureaza circa doua luni

Radierea unei firme se poate face la cerere sau in baza unei hotarâri judecatoresti. Radierea la cerere se face fara sau cu lichidare. In cazul radierii unei firme cu lichidare, toate drumurile si actele cad in sarcina lichidatorului. In cazul radierii unei firme fara lichidare, in schimb, societatea nu trebuie sa aiba datorii catre terti iar activul si pasivul se impart intre asociati. Asociatii hotarasc cum sting pasivul si cum impart activul. Hotarârea privind dizolvarea societatii trebuie depusa apoi la Oficiul Registrului Comertului. De la data depunerii pâna la radierea efectiva a societatii pot trece si doua luni de zile. Toate detaliile legate de costuri si documente pot fi aflate de la angajatii Registrului Comertului sau pe de pe site-ul Oficiului National, la sectiunea formalitati.

Greutati pentru IMM-uri

“Inceputul de an este dificil pentru IMM-uri”, este de parere Marin Mironeasa, presedintele UGIR 1993. “Consumul a scazut fata de 2011 la majoritatea categoriilor de produse. Este dificil si pentru ca este greu sa-i convingi pe români sa cumpere produse autohtone”, sustine acesta. Presedintele UGIR 1993 este de parere ca decizia de a reintregi salariile bugetarilor este de natura a incuraja consumul, in timp ce masurile de stimulare a anagajatorilor vor da roade, dar in timp. “Trebuie pus accentul pe relaxarea fiscala a micilor intreprinzatori. Fiind si an electoral, sper sa nu se faca cheltuieli inutile”, mai spune Mironeasa. 

„Masurile sunt pe hârtie”

Mihai Tulbure, directorul Camerei de Comert si Industrie Bacau sustine ca o alta dovada a modului cum merge economia va veni odata cu depunerea bilanturilor. Cifrele nu mint, sustine acesta.
“Noi ne-am intâlnit pe cele 12 comisii de la nivelul camerei. Au fost prezenti circa 200 de reprezentanti ai firmelor din toate domeniile, iar situatia nu este deloc imbucuratoare. Cea mai problema este ca toate masurile au ramas pe hârtie si de fapt statul nu a sprijinit intreprinzatorii deloc”, a declarat Tulbure.

Infiintare de firma in trei zile

Din 6 februarie 2012, potrivit unui ordin al ANAF, perioada de infiintare a unei societati se diminueaza de la 10 la 3 zile. Cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social sunt preluate de la Registrul Comertului, odata cu cererile de inregistrare având ca obiect inmatriculari sau schimbari de sediu social si sunt transmise la administratiile financiare, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta. Acestea transmit la rândul lor la Registrul Comertului certificatele si adeverintele aferente, intr-un termen scurtat prin ordinul ANAF. Certificatul de sediu social se elibereaza in doar câteva ore. Cererile de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu aceasta destinatie depuse in prima jumatate a programului de lucru (intervalul 8-12) se solutioneaza in aceeasi zi. In schimb, cererile depuse in a doua jumatate a programului de lucru se solutioneaza a doua zi. Persoanelor care vor sa porneasca o afacere li se pune la dispozitie formularul-cerere la Registrul Comertului, solicitantii având obligatia de a atasa timbrul fiscal corespunzator, in original. 

Prin noul sistem informatic introdus de Registrul Comertului chiar la inceputul acestei luni, antreprenorii pot depune documentele necesare infiintarii unei societati online, fara costuri financiare suplimentare si cu o economie substantiala de timp. Antreprenorul trebuie sa se prezinte la Registrul Comertului sau la notar doar pentru a obtine specimenul de semnatura. Andreea Gavrila
http://www.desteptarea.ro/economia-bacauana-a-ratat-relansarea.html

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO