» » » » Muncitoare lasate fara salarii de un afacerist italian



Zeci de angajate ale unei firme de confectii apartinând unor afaceristi italieni au protestat ieri pentru ca nu le-au fost platite salariile.

Muncitoarele, transferate pe rând pe la trei companii, toate cu capital italian, reclama faptul ca unul dintre angajatori nu le-a achitat salariile de mai bine de o luna.
In aceeasi situatie se afla si mai multe firme din judet si din tara care au prestat servicii catre firma italiana, fara a primi niciun ban.
Povestea este usor mai incâlcita.

Practic, cele 70 de femei nemultumite au fost, initial, angajatele firmei Abbigliamento Confezione. Ulterior, din ratiuni necunoscute, toate salariatele au fost transferate, in toamna trecuta, la o alta firma, detinuta de doi asociati italieni, Nicolle Confezione, pentru ca, in prezent, doar o parte dintre femei sa fie angajate la o a treia companie, Nadia Confezione.
“Cei de la Nicolle Confezione ne-au tot mintit ca sunt nu stiu ce intârzieri, amânari la plata din partea celor carora le-au dat marfa si ca ne dau banii la Sfântu asteapta. Au tinut-o asa pâna in luna august când am plecat in concedii. La revenire, pe 2 septembrie, ni s-a comunicat ca, o parte dintre noi nu mai avem ce cauta la firma”, explica Elena Luca, una dintre nemultumite.
Cu alte cuvinte, in prezent, peste 20 de foste angajate nu mai au niciun statut, nici acela de angajat si nici cel de somer, intrucât nimeni din conducerea firmei Nicolle Confezione nu a facut vreun demers la autoritatea de somaj.

“Nu ne-au dat lichidarea, nici contractul de munca, nici macar bonurile de masa. Nu mai vorbim de orele suplimentare pe care le-am prestat un an de zile, câte zece sau chiar mai multe in fiecare zi, absolut nimic. Ne-au lasat pe drumuri”, spun disperate fostele angajate.
Grav este ca femeile au datorii care le preseaza, atât la banci, cât si la stat. In plus, nici restul confectionerelor care au avut norocul sa fie pastrate la munca nu pot sta confortabil, in conditiile in care nevoile sunt la fel de mari, mai ales acum, când copiii ar trebui sa se pregateasca de scoala. Muncitoarele spun ca toata vina ar fi a directoarei fabricii, Violeta Cornovac, pe care o acuza ca ar fi scos banii de salarii, insa nu le-au achitat lefurile.
“Nu sunt de gasit nicaieri, nici directoarea, nici unul dintre patronii italieni, domnul Mateazzi Lino. Au facut front comun amândoi si nici macar nu mai raspund la telefon”, striga muncitoarele.
Din pacate, alaturi de aceste femei, mai sunt si colaboratorii firmei Nicolle Confezione care au prestat diverse servicii catre companie, fara a primi in schimb niciun ban.
“Am 50 de salariati care pe data de 20 asteapta sa le dau salariile. Ce fac in cazul asta, fiindca am de incasat de la Nicolle vreo 300 de milioane de lei vechi pentru marfa ce-am livrat-o timp de cinci luni de când lucrez cu ei? Eu nu am nimic cu nimeni, nu vreau decât sa mi se dea banii”, spune Costica Movila, administratorul unei firme din Iasi.

In aceeasi situatie este si Alecu Craciun, administrator la o firma din Darmanesti. Si el are de incasat de la italian alte 130 de milioane de lei vechi pentru serviciile prestate catre Nicole Confezione. Am reusit sa luam legatura telefonic cu doamna Violeta Cornovac de la care am aflat ca situatia nedorita a fost cauzata de o neintelegere intre cei doi asociati ai companiei Nicole Confezione.

“Din pacate, eu am cazut la mijloc. De altfel, mi-am si inaintat demisia tocmai din cauza situatiei create. Am inteles ca problemele se vor rezolva dupa cei doi asociati vor ajunge la o intelegere”, a declarat Cornovac.

Desteptarea

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO