» » » » DORINEL UMBRĂRESCU DĂ AFARĂ 3.000 DE OAMENI


El spune că a pierdut o mulțime de contracte și nu mai are ce să le dea de lucru la muncitori
Carmen STOICA
Vremea când câștiga contracte de asfaltare pe bandă rulantă pare că a apus pentru milionarul Dorinel Umbrărescu. Acum, “regele asfaltului” se pregătește să ia cea mai tristă decizie din viața lui: concediază trei mii de oameni! Firmele sale – nu mai puțin de opt la număr – au câștigat ani la rând licitațiile pentru construcția de drumuri, fiind, practic, partenere fidele ale Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri. În ultima vreme însă, lucrurile au început să se schimbe,  iar imperiul se clatină serios. Primul semn al declinului va fi vizibil la 1 august, dată de la care Umbrărescu este nevoit să trimită acasă trei mii de angajați, oameni cu care făcea până acum drumuri prin țară. Omul de afaceri a mărturisit că e “foarte necăjit” din această cauză. “Eu, probabil, o să mă descurc, dar nu știu ce vor face acești oameni…Mulți dintre ei, cu salariul ăsta, își țineau familiile, copiii, părinții…Chiar nu știu ce vor face. Sunt foarte necăjit, nu-mi merge bine deloc…”, a mărturisit Umbrărescu. El susține că a ajuns în această situație după ce a pierdut cam toate contractele. “Am pierdut licitațiile, deși am fost pe locul întâi…”, nu își explică omul de afaceri din Bacău situația dezastruoasă în care se află.
Opt firme, trei elicoptere și un avion
În 2010, când lucrurile mergeau din plin, Umbrărescu a avut intenția de a uni sub o singură umbrelă cele opt firme pe care le deține în domeniul construcțiilor, și a căror cifră de afaceri cumulată era de aproape jumătate de miliard de euro. A fost însă doar o intenție rămasă în fază de proiect, pe care afaceristul din Bacău nu a mai dus-o la îndeplinire. Chiar dacă business-ul din construcții nu merge, familia Umbrărescu rămâne totuși una dintre cele mai bogate din România, fiind situata pe locul 11 în topul celor mai avuți români, cu o avere de aproape o jumătate de milliard de euro . Ei au investit bani în energie verde și în sănătate (au construit primul spital privat din țară, la Podu Turcului) dar și în domeniul auto. Pentru a scurta drumurile, Dorinel Umbrarescu circulă prea puțin pe șoselele pe care în mare parte le-a construit, preferând elicopterul sau avionul. Printre altele, el deține trei elicoptere – unul dintre ele un model Versace personalizat, în valoare de șase milioane de euro, și un avion.
“Mănânc fasole cu ceapă și nu mi-e rușine”
Dorinel Umbrărescu, fostul tractorist de IAS Podu Turcului din 1990, a reușit, în două decenii, să adune o avere estimată la peste 350 de milioane de euro. Asta nu îl face, însă, să se considere un om bogat, nu își petrece concediul în vacanțe cu destinații exotice, și nici măcar nu uită de mâncarea din copilărie. “Sînt un om obișnuit și singura mea avere este familia. Lucrez de la patru dimineața până la 11 noaptea, și nu am timp de distracții sau de hobby-uri. Am o Toyota cu peste 235.000 de kilometri la bord, un avion și un elicopter, de serviciu, pe care îl folosesc ca să ajung la șantierele din țară. Pe soția mea nu am plimbat-o nici măcar un metru cu el. Câteodată mănânc fasole cu ceapă și nu-mi este rușine”, spune Umbrărescu. El a debutat în afaceri după 1990, și cu 28.000 de mărci împrumutate de la un prieten medic, și-a cumpărat două camioane, cu care a început să facă transport internațional. Apoi, cu timpul, și-a mărit parcul auto și a început să participe la licitații pentru contracte de infrastructură în țară. “Nu sunt omul care dacă văd la cineva un ceas nou, eu să-mi iau unul mai scump, numai ca să se vadă că am bani sau ca să mă dau mare. Am muncit de mic și știu să prețuiesc munca”, adaugă “regele asfaltului”. În apropiere de Adjud, Umbrărescu și-a construit un adevărat imperiu, un palat evaluat la 25 de milioane de euro, și peste 20 de vile, în care își cazează angajații. Doar impozit pe venituri și salarii, Umbrărescu plătește cam 2,5 miliarde le lei vechi și peste un miliard pe clădiri și pe cele 300 de hectare pe care le deține. Umbrărescu este și proprietarul primului spital privat din țară și unicul din mediul rural, cel din Podu Turcului, care are peste 200 de paturi. “Le asigur medicilor și asistentelor salarii bune, precum și locuință. Când n-o să mai am bani, o să pun cheile în cui și să-l ia cine vrea”, a precizat Umbrărescu.

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO