» » » » Victor Ponta: Relaţia personală dintre mine şi Traian Băsescu, 'iremediabil stricată', dar colaborăm instituţional



Premierul Victor Ponta a declara joi, la TVR 1, că, deşi relaţia personală dintre el şi preşedintele Traian Băsescu este 'iremediabil stricată', cei doi sunt conştienţi că după 9 decembrie trebuie evitată o nouă criză politică, asemănătoare cu cea din perioada suspendării şefului statului.


'După bătălia din vară, care s-a purtat fără milă, fără mănuşi, şi de o parte şi de alta, care ne-a adus prejudicii şi nouă şi preşedintelui, atmosfera de ieri, nu sunt dispus să cred că aşa va fi tot timpul, dar eu îmi doresc acest lucru, atmosfera de ieri a fost o atmosferă extrem de instituţională. Preşedintele mi-a cerut conform Constituţiei să ne consultăm asupra unor teme importante asupra cărora preşedintele are atribuţii. Eu m-am prezentat, am discutat, am constat că dincolo de ceea ce ne desparte la nivel personal şi ireconciliabil, asta este situaţia, dar în ceea ce priveşte opiniile referitoare la Fondul Monetar Internaţional, la fonduri europene, la Mecanismul de Cooperare şi Verificare, avem opinii absolut convergente. Dacă vreţi, ieri a fost un moment de colaborare instituţională pe care eu mi-l doresc şi după 9 decembrie', a spus Ponta. 

Premierul a adăugat că, în opinia sa, şi probabil şi a lui Traian Băsescu, trebuie evitată o nouă criză politică după 9 decembrie. 

'Este un element care cred că influenţează inevitabil, şi îl influenţează şi pe preşedintele Traian Băsescu şi pe mine. Amândoi suntem conştienţi, eu vorbesc în numele meu, dar sper că şi în numele preşedintelui Traian Băsescu, amândoi suntem conştienţi că, după 9 decembrie, cel mai rău lucru care ni se poate întâmpla este să intrăm într-o nouă criză. O nouă criză înseamnă aşa: noi luăm peste 50 la sută, preşedintele refuză să nominalizeze premierul, noi ne apucăm să-l suspendăm, deci iarăşi o nebunie generală. Ţara rămâne cu un guvern interimar, guvernul USL, fără buget pe 2013 şi într-o criză politică', a adăugat Ponta, subliniind că 'aşteptările' sale sunt împărtăşite şi de partenerii din USL. 

Victor Ponta consideră că nici partenerii externi ai României nu doresc o nouă criză politică în ţară. 

'Eu cred că, dacă decizia electoratului este că USL să guverneze în continuare, nimeni nu îşi va permite să ignore această decizie, nici preşedintele Traian Băsescu şi nici unul din partenerii noştrii instituţionali, UE, SUA, nu va încuraja o criză politică', a spus Ponta. 

Premierul a făcut referire şi la întâlnirea de miercuri de la Palatul Cotroceni. 

'Din punct de vedere personal este evident că relaţia personală dintre mine şi Traian Băsescu este iremediabil stricată. Pe de altă parte, domnia sa are o experienţă politică mult mai mare decât mine, dar şi eu intru în acest nivel al politicii, şi avem obligaţii instituţionale şi constituţionale, motiv pentru care, indiferent dacă îmi place sau nu de preşedintele Băsescu, dacă preşedintele României îmi solicită să avem convorbiri, le avem. Dacă depune jurământul un ministru al cabinetului meu, un ministru foarte bun, de care sunt mândru şi pe care eu l-am propus, nu aveam cum să particip acolo, indiferent de problemele personale şi de asemenea preşedintele, şi care în mod sigur nu cred mă număr printre amicii sau oamenii pe care îi simpatizează, atunci când a avut pe 27 aprilie situaţia unei noi majorităţi parlamentare, la fel se va întâmpla probabil şi după 9 decembrie, va accepta acestă obligaţie constituţională, aşa văd eu lucrurile', a mai spus Ponta. AGERPRES

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO