» » » » Un onestean a devenit stapin de sclavi pentru 25 de cetateni din judetul Vaslui


Serviciul de Investigatii Criminale din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ) Vaslui a inceput, de curind, o ancheta in cazul celor 25 de cetateni din satul Slobozia (judetul Vaslui), care sustin ca au fost facuti sclavi de catre un patron din Onesti, judetul Bacau. 
Oamenii au povestit ca onesteanul le-a propus vasluienilor sa-i duca la munca intr-un sat din judetul Covasna, la recoltat de cartofi, munca pentru care li s-a promis 40 de lei pe zi, 3 mese zilnice si transport gratuit dus-intors, insa realitatea a fost alta. “Am fost urcati intr-o masina fara geamuri, cu care transporta cartofi – a povestit unul dintre satenii din Slobozia, citat de presa vasluiana. Nu am stiut pe unde mergem, unde am ajuns. Din prima clipa ne-am gindit ca ceva nu e in regula. Ne-au bagat intr-un beci, sub grajd, unde au intins niste paie, au pus niste saci si au zis ca ala e dormitorul. Am muncit de dimineata pina in noapte, fara pauza, timp de 17 zile. Stateau dupa noi cu bitele si cine incerca sa se ridice de la pamint era injurat si amenintat cu bataia. Am trait un cosmar. Nu aveam voie sa vorbim, sa ne plingem, ne spuneau ca ne impusca, pentru ca ei sint mari si tari, au rude in Parlament si nu li se intimpla nimic. Aveam cu noi fetite de 14 ani, copii de 12 ani. Se purtau cu ei de parca erau oameni mari! Ca sa scapam de acolo, ne-au obligat sa semnam un proces-verbal, cum ca am primit bani, produse. Am semnat de frica. Apoi am fost dusi in gara la Onesti, ne-a dat 600 de lei la 25 de insi si a zis ca putem merge si la Haga, am semnat, nu avem ce le face”. Iata ce a relatat si Adela Zlate, care a fost si ea in satul din judetul Covasna: “Mincam o data pe zi. Trei piini erau impartite la atitia oameni. Nici apa nu ne dadeau. Li s-a facut rau la oameni, lesinau de oboseala, de caldura, de foame. Nici nu se uitau. Numai in genunchi trebuia sa stam. Nu aveam voie sa culegem cartofii cu o mina, ci cu amindoua, nici sa ne ridicam in picioare. Ne-am tirit pe coate cite patru kilometri pe zi si am adunat tone de cartofi. Trebuiau sa ne plateasca. Nu ne-au dat nimic. Ne-au pazit cu ghioaga, ne-au facut albie de porci, ne-au umilit. Ca niste sclavi am fost! Drept ca niste sclavi”.
Abandonati in gara din Onesti
Despre cosmarul prin care au trecut satenii din Slobozia a povestit si Ionel Roman, un alt lucrator: “Un batrin a dormit pe beton si a doua zi ii curgea singe din nas! Altuia i-am dat apa cu zahar, ca lesina de munca. {i-au batut joc de noi! Sintem saraci, dar nu meritam asa ceva! Am muncit! Sa ne dea banii, cite 6,8 milioane de lei vechi de om! Au semnat oamenii de frica acel proces-verbal, sub presiunea bitelor. Dupa ce ne-a lasat in gara la Onesti, am rugat un sofer de microbuz sa ne duca in Bacau, macar! Eram multi, nu aveam bani! La Bacau am mers la politie si am facut plingere, apoi am sunat in sat si au venit doua masini dupa noi. Am asteptat degeaba raspuns de la Bacau, asa ca am mers la politie, la Vaslui! Vrem sa ni se faca dreptate si vrem ca intimplarea asta sa fie invatatura de minte si pentru altii”. Politistii din Vaslui nu au facut publica identitatea patronului din Onesti, insa ei au precizat ca efectueaza cercetari in acest caz. “Pentru clarificarea aspectelor prezentate in petitia primita la Inspectoratul Judetean de Politie Vaslui, politistii din cadrul Serviciului de Investigatii Criminale au audiat 22 de persoane din localitatea Slobozia, care au prezentat conditiile in care au muncit si locuit timp de 17 zile intr-un sat din judetul Covasna – a declarat Mihaela Straub, purtatorul de cuvint al IPJ Vaslui, citat de presa vasluiana. Verificarile continua, urmind a se stabili si incadrarea juridica a acestei fapte”.

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO