» » » LISTĂ NEAGRĂ. Cum vă pot înşela vânzătorii

În perioada reducerilor, vânzătorii fac multe nereguli

Mulţi comercianţi apelează la practici comerciale interzise bazându-se pe neinformarea consumaorilor. O organizaţie care apără drepturile consumatorilor a întocmit o listă cu cele mai frecvente practici.

Practicile comerciale incorecte sunt activităţi (precum publicitatea şi marketingul) legate de promovarea, vânzarea sau furnizarea unui produs către consumatori. O practică comercială este incorectă dacă este considerată inacceptabilă pentru consumator, conform unor criterii specificate.

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România - o9atitudine! - InfoCons vă prezintă care sunt aceste practici interzise:

1. A face afirmaţia neintemeiată privind deţinerea de mărci de încredere şi coduri;

2. Publicitatea-capcană;

3. Comercianţi care invită la cumpărarea unui produs cu intenţia de a promova ulterior un alt produs;

4. Utilizarea falsă a „ofertelor limitate": „oferta specială, valabilă doar azi!";

5. Servicii post-vânzare într-o altă limbă: de exemplu marketing în engleză, servicii post-vânzare în suedeză;

6. Publicitate pentru produsele care nu pot fi comercializate legal;

7. Prezenta drepturilor care sunt garantate de legislaţia comunitară consumatorilor de pretutindeni ca o caracteristică nouă sau distinctivă a ofertei comerciantului;

8. Articole publicitare: „mesaje amestecate/subiective";

9. Marketingul care utilizează frica consumatorilor faţă de riscurile privind siguranţa;

10. Folosirea momelilor pentru a înşela consumatorul;

Publicitate înşelătoare

11. Schemele piramidale;

12. Publicitate înşelătoare: „Sfârşitul contractului de închiriere! Lichidare de stocuri!";

13. Creşterea şanselor de câştig: cum să câştigi la jocurile de noroc;

14. Afirmaţii neîntemeiate privind capacitatea curativă: „Trickium 24 vă ajută să slăbiţi";

15. Informaţii false privind piaţa;

16. Premii: „Felicitări! Aţi câştigat un premiu!";

17. Crearea falsei impresii de oferte gratuite: „ochelari de soare gratuiţi" sau „tonuri de apel gratuite pentru telefonul tău mobil";

18. Formulare înşelătoare de comandă;

19. Comerciant profesionist deghizat în consumator;

20. Servicii post-vânzare: „garanţii valabile în toată Europa";

Comercianţi agasanţi

21. Presiunea la vânzare: „Da, puteţi pleca imediat ce contractul este încheiat";

22. Vânzarea agresivă la domiciliu: „Da, voi pleca imediat ce contractul este încheiat";

23. Solicitarea plăţii daunelor: nimeni nu răspunde la telefon!;

24. Îndemnuri directe adresate copiilor: „Du-te şi cumpără cartea!";

25. Lista neagră;

26. Presiunea emoţională;

27. Falsa câştigare de premii.

Dacă vă întâlniţi cu astfel de practici nu ezitaţi să reclmaţi la oficiile pentru protecţia consumatorilor.
adevarul.ro

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO