» » » » » Dealul din care ies schelete



Autoritățile locale din Mănăstirea Cașin au excavat un deal cu tot cu cimitir. O parte din pământ a fost folosit la fundația noului pod, iar acum, în urma ploilor, dealul se surpă și ies la iveală alte oase umane.

Un cimitir vechi de sute de ani din comuna Mănăstirea Cașin, care a ieșit la iveală odată cu ploile abundente din ultima perioadă, îi face pe localnici să se crucească ori de câte ori trec pe lângă el. Și asta deoarece este situat la doar o aruncătură de băț de centrul localității, iar din malul de pământ ies la iveală oase și chiar cranii ce se ițesc sinistru din coama dealului.
De cimitirul situat pe dealul cunoscut de oamenii din partea locului sub numele de Sfântul Gheorghe se știa din bătrâni, dar scheletele au apărut doar de doi ani, când o parte dintre ele au fost mutate, odată cu excavațiile din deal, ca umplutură în fundația noului pod peste pârâul Cașin, situat la doar câțiva zeci de metri. Poate că lucrurile ar fi rămas așa dacă ploile din ultima perioadă nu ar fi săpat în malul de pământ și nu ar fi scos la iveală alte oase. Când a văzut asta, un localnic a pus o parte din oseminte într-un sac și le-a dus la Primărie. “Nu am putut rămâne indiferent – spune Cătălin Dima. Am adunat o parte dintre ele și le-am dus la Primărie, ca să facă ceva. Știu de acest cimitir de la părinții mei, și ei spuneau că este foarte vechi. Le-am explicat la Primărie să aducem arheologi, să facem ceva, dar nimic. Chiar eu am vorbit cu un prieten la București, am vrut să fac pe cont propriu, dar m-ar fi costat 1.000 de euro și era o sumă prea mare”.
Sătenii spun că autoritățile ar trebui să facă ceva pentru salvarea cimitirului. “Ar trebui că primarul să vorbească cu bătrânii care știu istoria locului, cu specialiștii, pentru că oasele astea au peste 400 de ani – spune și Marian Dimulescu, un alt localnic. Se vede un craniu de om și se văd și picioarele către răsărit și capul spre apus. Ar trebui strămutate, să se izoleze locul, să se facă ceva”.
În replică, Gabriel Apreotesei, primarul din Mănăstirea Cașin, spune că nu a auzit nimic despre vreun cimitir, în ciuda faptului că oamenii i-au lăsat un sac cu oase în Primărie ca probă. “Deocamdată nu m-a sesizat nimeni oficial despre acest lucru – declară edilul localității. Am auzit doar că ar fi existat un cimitir în zonă și că ploile au provocat alunecări de teren care au scos la iveală niște oase. O să vedem cum le adunăm și să le reînhumăm și voi face și o sesizare la Direcția de Cultură, dacă va fi cazul. »

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO