» » » » » BACAU: UN ONESTEAN FACE GREVA FOAMEI ÎN FAȚA PREFECTURII



Onesteanul Romil Mastacan a intrat în greva foamei pentru că nu i s-a rectrocedat pămîntul din oraș.
Ștefan POPA
Romil Mastacan, un oneștean în vârstă de 77 de ani, nemulțumit de nedreptățile de care a avut parte, a intrat luni, de la primele ore ale dimineții, în greva foamei în fața Palatului Administrativ Bacău. El se plânge că, după ce a umblat prin tribunale și într-un final a câștigat în instanță printr-o decizie definitivă și irevocabilă 4.300 de metri pătrați de teren în municipiul Onești, Primăria din localitate refuză să îi cedeze suprafața, oferindu-i în loc 1.500 de metri pătrați de teren intravilan și restul de 2.800 la marginea orașului. “Prin legea dată în 2005 mi-am revendicat terenul de 4.300 de metri pătrați la care aveam dreptul. Între timp, cineva, despre care nu am reușit să aflu nimic, și-a ridicat acolo o vilă luxoasă. Am acționat în instanță și am obținut în iunie 2011 o hotărâre definitivă și irevocabilă ca Primăria Onești să îmi ofere teren, ca despăgubire, cu aceeași suprafață în intravilanul municipiului Onești. În loc să îmi ofere teren așa cum spunea hotărârea judecătorească, mi s-au oferit 1.500 de metri pătrați în oraș și 2.800 în afara orașului, într-o pădure, pe o pantă. Am anunțat și prim-minstrul că intru în grevă, dar tot nu s-a rezolvat nimic. Primarul spune că sunt mulți în situația mea și nu îmi poate da tot terenul în oraș. Sunt hotărât să stau aici până se va face dreptate”, spune oneșteanul.
Conform datelor furnizate cetățeanului de către Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OPCI) Bacău, municipiul Onești ar dispune de aproximativ 311 hectare de teren intravilan, dar insuficient se pare să îi ofere oneșteanului restul de 2.800 de metri pătrați câștigați în instanță. Instituția Prefectului s-a sesizat și a trimis Corpul de control să verifice situația. “Problema domului Romil Mastacan, de fond funciar, este în curs de rezolvare. El a fost și în audiență la prefect. O echipă condusă de Corpul de control al Instituției Prefectului județul Bacău și Comisia de fond funciar s-a deplasat la Onești pentru soluționarea problemei ridicate. În prezent, Instituția Prefectului a solicitat Comisiei de fond funciar Onești un punct de vedere cu privire la punerea în aplicare parțială a hotărârii judecătorești. În funcție de răspunsul primit, vom face alte demersuri potrivit legii”, a declarat Carmen Cioltan, purtător de cuvânt la Instutuția Prefectului Bacău. Omul a precizat că problema cu pământul o are de când primar era Emil Lemnaru, dar că, deși s-a schimbat conducerea orașului, ea persistă. De la Primăria Onești nu am reușit să aflăm un punct de vedere, secretara transmițându-ne că primarul și viceprimarul sunt într-o delegație, iar șefa de la Juridic este într-o comisie de licitație.

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO