» » » Dezvaluiri in cazul banilor sustrasi din arestul IPJ

Cazul banilor sustrasi din arestul Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ) Bacau revine din nou in atentia opiniei publice. Incriminat de presa, dar si de colegii politisti, Dumitru Ghirvu, agent sef in cadrul Centrului de Retinere si Arest Preventiv, a livrat propria versiune a povestii. Ghirvu sustine ca, in urma cu mai bine de o luna, a luat bani din sumele aflate in custodia Politiei Bacau cu incuviintarea superiorului sau, Catalin Bolocan. Acesta era singura persoana care detinea cheile de la fisetul in care se aflau banii arestatilor preventiv. Pe 12 martie, Ghirvu a intrat in concediu, iar pe 23 martie conducerea IPJ a remis presei un comunicat prin care s-a delimitat de politist, acesta din urma aflat inca in concediu. Agentul sef a marturisit ca a aflat despre cazul sau de la fiul mai mare, care - la rândul sau - si-a vazut tatal aparând la stirile PRO TV. Ghirvu a declarat ca a apelat la banii aflati in custodia IPJ din cauza unor lipsuri materiale. Politistul sta cu chirie intr-un bloc situat la periferia Bacaului si a iesit din iarna cu datorii de peste 1800 de lei la intretinere. 


Politistul Dumitru Ghirvu, acuzat ca a “fugit” cu banii inculpatilor din arestul IPJ Bacau, afirma ca niciunul dintre sefii sai nu i-a comunicat ca este urmarit penal. Ghirvu a declarat ca a luat suma de 1300 de euro cu incuviintarea sefului de Birou, Catalin Bolocan, superiorul sau. Acesta din urma, a precizat agentul sef incriminat, era singura persoana care detinea cheile de la fisetul in care se aflau banii arestatilor preventiv. Fisetul statea incuiat si sigilat, aflându-se in gestiunea lui Bolocan. Ghirvu sustine ca a luat din bani pentru a-si acoperi nevoi materiale apasatoare. Politistul locuieste in chirie, intr-un apartament situat la periferia Bacaului, impreuna cu sotia si doi copii minori, iar datoriile la intretinere depasesc suma de 1800 lei (18 milioane lei vechi). Agentul a declarat ca mai multi politisti luau bani din sumele aflate in custodia IPJ, dar ca acestea au fost tot timpul “puse la loc”. 
“In februarie am luat ultima data. Eu am prins tipicul asta. E un fel de practica. Aveai nevoie de niste bani, mergeai la sefi, indiferent cine erau ei, si luai in functie de anumite necesitati. Ulterior, la salariu sau chiar in zilele urmatoare, puneai banii la loc. Eu nu aveam cheia de acolo (n.r. - de la fisetul cu bunuri valorice). Inainte de a lua banii i-am spus. Acel dulap era in permanenta inchis si eu nu-l puteam deschide. Nu am luat niciodata bani fara stiinta lui, uneori mi-a dat si el cu mâna lui. Gestiunea nu era a mea. Nu aveam cum sa iau bani decât cu acceptul lui Bolocan”, a afirmat politistul. 
El a adaugat ca pe 20 martie a returnat o parte din suma luata (700 de euro) si ca sefii IPJ cu care s-a intâlnit nu i-au comunicat, la acel moment, ca ar fi probleme. Ghirvu a declarat ca superiorul sau ierarhic il astepta de mai mult timp la cotitura si ca el ar fi autorul din umbra al dosarului penal privind sustragerea banilor din arestul IPJ. 
“Putea sa-mi interzica sa mai iau, sa-mi spuna sa ma opresc. Poate ca eu, sub presiunea datoriilor, am judecat gresit luând acei bani. Mie sefii nu mi-au spus nimic. Am aflat de la fiul meu de acest caz, care a vazut stirile Pro TV. Sunt inca in concediu, dar oricum ma batea gândul sa plec din sistem. Prea râde lumea de noi, ne scuipa-n strada si tu, ca politist, nu poti face nimic”, a opinat Ghirvu. Politistul a recunoscut ca a comis o greseala luând din banii arestatilor preventiv insa, a apreciat el, nu se considera un hot. 
“De patru luni de zile tot incerc sa ma redresez financiar. M-am bazat pe niste bani, care n-au mai venit. Adunasem 450 de euro datorii la intretinere, chiriasul ma presa sa-i achit chiria. Eu imi asum o vina, dar nu sunt un hot. Eu sunt politist de cariera. Am 20 de ani de politie, meseria asta mi-a placut”, a conchis el. Politistul a dezvaluit ca unul dintre fiii sai a suferit 4 interventii chirurgicale, din care doua pe cord, la spitalul din Tg. Mures, si ca acestea au fost costisitoare. Pentru a plati operatiile si tratamentul, Ghirvu si-a vândut apartamentul. 

Politistul de lânga Damaschin

Agentul sef a relatat si episodul aducerii interlopului Dinu Damaschin la Curtea de Apel, loc in care acesta si-a dat obstescul sfârsit. Politistul a declarat ca a sunat la salvare in momentul in care a sesizat ca Damaschin nu mai dadea niciun semn de viata. “Medicul n-a mai venit in acea dimineata sa-l consulte, sa ne spuna daca in starea in care era putea fi transportat. In calitate de agent sef, eu nu-l puteam lua din fata completului de judecata. Judecatorii puteau sa dispuna sa nu-l mai tinem la pronuntare daca i se facuse rau. Am sunat la salvare, dar deja facuse stopul cardiac”, si-a amintit politistul. Ghirvu e in politie din 1991 si, din 1995, a fost incadrat ca lucrator in cadrul arestului IPJ. Din 2001, politistul a coordonat activitatea arestului, iar din 2006 a fost promovat, oficial, ca sef al Centrului de Retinere si Arest Preventiv. 

Bolocan (IPJ Bacau): “Avem purtator de cuvânt luati legatura cu el”

Contactat de jurnalistii Desteptarii, Catalin Bolocan a refuzat sa comenteze declaratiile lui Ghirvu. Bolocan a declarat ca nu are voie sa faca declaratii. “Domnia lui poate sa spuna orice. Nu am voie sa dau declaratii. Avem un purtator de cuvânt si va rog sa va adresati lui. Nu am ce sa comentez”, a afirmat seful de Birou. 

Oprisan: “Nu trebuia sa ia acei bani”

Comisarul sef Vasile Oprisan, comandantul IPJ Bacau a declarat pentru cotidianul Desteptarea ca Ghirvu s-a expus in momentul in care a luat din banii aflati in custodia institutiei. Cazul se afla in ancheta, Oprisan promitând ca va face mai multe declaratii dupa finalizarea investigatiilor. 
“El poate sa spuna orice. Nu trebuia sa ia acei bani. Este si un dosar penal format. Acuma se face ancheta, nu va putem da toate datele. Va dati seama, el a si adus inapoi o parte din bani. Nu poate sa spuna ca nu i-ar fi luat”, a spus Oprisan.
Lucian Bogdanel
http://www.desteptarea.ro/dezvaluiri-in-cazul-banilor-sustrasi-din-arestul-ipj.html 

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO