» » MESERIA de dascal NU mai ATRAGE pe nimeni: Profesorii FUG de catedra

De la an la an, zeci, sute de profesori, abandoneaza catedra, in speranta ca vor gasi un loc de munca mai bine platit. Numai in acest an scolar, peste 100 de cadre didactice au cerut concedii fara plata sau concedii pentru studii, iar sase si-au dat demisia. Fata de anul scolar trecut, numarul cadrelor didactice din unitatile de invatamant bacauane este mai mic cu aproape 300.
La Compartimentul pentru Managementul Resurselor Umane (MRU) a Inspectoratului Scolar Judetean Bacau s-au inregistrat nu mai putin de 100 de cereri pentru concedii fara plata si chiar demisii, din partea cadrelor didactice din sistemul de invatamant. “Este un numar asemanator cu cel de anul trecut”, a precizat prof. Teodora Craus, inspector scolar general adjunct. Cu alte cuvinte, 100 de profesori au plecat efectiv din sistem, invocand oficial “motive personale”. Neoficial, ei au ales sa munceasca in strainatate, in alte domenii decat cele pentru care sunt calificati, sau au preferat sa-si incerce norocul in tara, dar pe alte joburi. Sunt si cazuri in care s-a preferat chiar concediu fara plata pentru cresterea si educarea copilului, in conditiile in care un profesor cu gradul I ia acum, dupa reducerea de salariu, in jur de 1.200 lei pe luna. "Numai in acest an scolar am inregistrat 76 de cereri de concedii fara plata, pentru o perioada de un an, alte 16 cereri de concedii pentru studii, tot pentru o perioada de un an care se pot prelungi pana la trei ani intr-un interval de timp de 7 ani, iar in alte trei cazuri vorbim despre concedii platite pentru 6 luni, necesare pentru redactarea tezei de doctorat", ne-a declarat Ida Vlad, inspector MRU. In cazul celor 6 demisii, doua au prezentat faptul casi-au gasit de lucru in strainatate, mult mai bine platit. "In plus, este adevarat si faptul ca parte din aceste demisii provin din concediile fara plata din anul trecut", a mai spus Ida Vlad. In cazul celor care sunt in "fara plata", locul de la catedra ramane rezervat cat timp titularul este in concediu. Daca nu revine dupa aceasta perioada, postul este scos la concurs. De cealalta parte, cei care au ales demisia pot reveni in sistem numai dupa ce sustin examenul de concurs/titularizare pe post.

Cu circa 300 mai putini

Pe o alta analiza in cifre se observa ca fata de anul scolar trecut, acum sunt la catedra mai putini  
dascali. Astfel, daca in 2010 in sistem erau 7.719 de cadre didactice (din care 1.087 suplinitori), in acest an scolar 2011 - 2012, dupa finalizarea procesului de miscare a personalului didactic au ramas in sistem 7.485 de cadre didactice. Dintre acestia, doar 5.421 sunt titulare, 1.195 sunt suplinitori calificati, 148 - necalificati (nu au studii corespunzatoare postului). 
Roxana Neagu

"Nu ne mai mira deloc acest fenomen. Sunt multe cazuri care au preferat sa ia calea strainatatii unde ca profesor esti platit foarte bine. Asta in cel mai fericit caz. Dar sunt si profesori care au plecat la munca de jos. In conditiile in care salariile ne sunt reduse cu 25 la suta, nu se mai dau gradatii si distinctii, iar drepturile noastre, pe care le-am castigat si in instanta, nu ne sunt respectate, o sa mai fie si alte miscari de acest gen. In tot sistemul este o singura stare de fapt: degringolada."Manole Chiriac, presedinte Sindicatul Liber din Invatamant Bacau

Conform legii, orice cadru didactic care are cel putin 10 ani vechime, poate beneficia de 1 an concediu fara plata, cu blocarea postului, sau de concediul de studii, dar care nu este nici el platit.

“Eu predau Educatie muzicala de sase ani, ca suplinitor. Dar as vrea sa renunt. Am terminat Relatii Economice Internationale si sper sa-mi gasesc un job in domeniu.”prof. Geanina Closca

"Nu stiu ce sa spun. Eu am ales sa lucrez in invatamant pentru ca nu am unde sa ma duc. Am cautat peste tot. Predau Economia, dar daca imi gasesc altceva plec. Un debutant in sistem are un salariu de 800 de lei. E prea mult?”
prof. Radu Alexa

Dispare meseria de dascal?


"I-am intrebat pe elevii de la clasa daca vor sa devina, in viitor, profesori sau nu si i-am rugat sa-si argumenteze raspunsul. Din pacate, nici macar unul nu a raspuns afirmativ la intrebare." - diriginte

"Nu am hotarat inca ce profesie vreau sa am, dar stiu ca voi alege ceva in functie de cati bani voi primi, nu in functie de ce mi-ar placea. Sub nicio forma nu voi opta pentru cariera de profesor. Nu vreau sa-mi spun numele pentru ca mi-e rusine de profesorii mei. Nu vreau sa creada ca nu le respect munca.“
Adina, eleva, 17 ani


About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO