» » » ORC promite inregistrarea unei firme in numai trei zile

Infiintarea unei firme in Registrul Comertului are loc, de acum, in numai trei zile – a anuntat, la sfirsitul saptaminii trecute, Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC). Aceasta este posibil dupa ce a fost pus in functiune noul sistem informatic integrat realizat in proiectul “Servicii on-line (de eguvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat”. 

Inregistrarea va parcurge trei etape: inregistrarea cererii de inmatriculare; solutionarea cererii de inmatriculare; eliberareadocumentelor prevazute de lege.
De asemenea, noul sistem informatic integrat permite agregarea uniforma si coerenta a datelor ONRC intr-un sistem unitar la nivel national, fiind create premisele interconectarii cu celelalte sisteme
de la nivelul Uniunii Europene.
Prin acest proiect, Oficiului National al Registrului Comertului pune la dispozitia persoanelor interesate, portalul de servicii online https://portal.onrc.ro. In vederea accesarii acestui portal, fiecare utilizator trebuie sa-si creeze un cont. Dupa crearea contului, utilizatorul poate avea acces gratuit sau contra cost, in functie de tipul serviciului, la serviciile de inregistrare online. Manualul de utilizare a sistemului online de inregistrare a cererilor poate fi accesat pe aceasta adresa de internet, unde pot fi consultate ghidurile de completare a formularelor de la Registrul Comertului.
ONRC si ANAF au dispus masuri pentru simplificarea formalitatilor administrative, astfel incit cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social sint preluate de oficiile registrului comertului odata cu cererile de inregistrare avind ca obiect inmatriculari / schimbari de sediu social si vor fi transmise administratiilor finantelor publice, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta, astfel cum au fost depuse in sustinerea cererilor de inregistrare adresate oficiilor registrului comertului. Prin urmare, solicitantii nu se mai adreseaza administratiilor finantelor publice, pentru obtinerea certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, acestea urmind a fi obtinute prin intermediul oficiilor registrului comertului.
In aceasta perioada, este o crestere semnificativa a numarului de
solicitari la Registrul Comertului, pentru ca Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit a anuntat deschiderea sesiunilor pentru depunerea proiectelor de investitii prin Programul National de Dezvoltare Rurala, Masura 141 – “Sprijinirea fermelor agricole de semisubzistenta”, iar volumul cererilor de inmatriculare a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale a crescut. (Petru DONE)

Sursa: Ziarul de Bacau

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO