» » Descindere cu captura de sute de plicuri cu droguri usoare

Afacerea cu odorizante le-a mirosit a etnobotanice oamenilor legii

Politistii locali au descins, ieri, la magazinul de lânga Ateneu unde se banuia ca se comercializeaza produse etnobotanice. Agentii au prins in flagrant un tânar care cumparase un plic cu substante asemanatoare celor psihotrope, iar in interior au mai gasit alte 380 de pliculete pe care le-au confiscat. 

Oamenii legii au mers la aceasta locatie, care functiona sub paravanul unui magazin cu odorizante de camera, dupa ce primaria a anulat autorizatia. Au prins in flagrant un tânar care tocmai cumparase un plic cu substante asemanatoare celor psihotrope si care pâna la finele lunii noiembrie a anului trecut s-au comercializat fara probleme in acelasi spatiu. „Nu am luat pentru mine. M-a rugat un prieten sa trec si sa-i iau”, a motivat tânarul. A fost urcat in duba si dus la sediul institutiei unde a fost audiat. Politistii au mers sa le puna in vedere sa inchida magazinul. Tânarul care comercializa la vedere betisoare parfumate, uleiuri aromate si odorizante s-a supus controlului cu zâmbetul pe buze chiar. Si-a sunat in schimb sefa de la Piatra Neamt pe care a instiintat-o ca s-a trezit cu “garda” pe cap. „Eu vând ce am. Ce fac ei cu ele nu e treaba mea. Eu stiu de ce ajung la spital? Poate fac abuz. Ce sa le fac? Nu ma intereseaza de persoana lor. Ma intereseaza doar de mine. Am de intretinut o familie, eu muncesc si sunt platit. Atâta tot”, a spus tânarul. 

Parintii au facut sesizari

Zeci de parinti au sunat pe numarul scurt al Politiei Locale si i-au rugat sa faca ceva pentru ca nu-si mai pot controla copiii. „Am primit foarte multe sesizari pe numarul 986 de la parinti care s-au plâns ca s-a deschis iar magazinul si ca se vând fel de fel de produse. Copiii lor au inceput sa derileze si nu mai merg la scoala. Din ce se vede este marfa de tip Spice”, a spus Mihai Ardeleanu, politist local. Politistii au confiscat de la acest magazin 380 de plicuri cu diferite produse ce vor fi trimise la un laborator din Iasi unde vor fi supuse unor expertize pentru a se stabili continutul exact. Cei care au afaceri in zona se feresc sa faca declaratii despre marfa vânduta de acestia. „Toata ziua vin, daca stati aici si vedeti. Cred ca vin si o suta pe zi, unul dupa altul vin. Eu nu stiu ce vând, dar daca le da voie inseamna ca sunt in regula. Eu nu as lasa pe nimeni sa cumpere. Ii dai bani de o pâine, un covrig si el cumpara bomboane aromate. Vin doar tineri de cumpara”, a spus Marin Ciuciuli, care are un atelier de croitorie alaturi. 

Amenda de 20.000 de lei

Pentru comert fara autorizatie, s-a aplicat o sanctiune de 20.000 de lei, insa administratorul poate plati doar 3.000 de lei in termen de 48 de ore si s-a golit si magazinul de marfa. O lege adoptata la finele anului trecut ii trimite dupa gratii pe cei care comercializeaza produse cu efecte psihotrope. Daca in urma analizelor de laborator se dovedeste ca pliculete confiscate de la acest magazin sunt din aceasta categoria, administratorul risca puscaria si nu sunt putini anii de inchisoare. Pedeapsa este de la 2 la 8 ani. Oricum, rigorile legii par sa nu-i inspaimânte pe cei care administreaza acest magazin de vise. Drept dovada, la câteva ore de la descinderea politistilor, chioscul functiona nestingherit si nici de clienti nu ducea lipsa.
Geta Panaite

„Am organizat aceasta actiune pentru ca aveam suspiciuni ca aici se vând substante interzise. Saptamâna trecuta i s-a anulat si autorizatia si cu toate astea a continuat sa functioneze. I-am sanctionat si pentru neafisarea programului. Cu ocazia controlului am depistat un tânar care a cumparat un plic cu o substanta ce va fi trimisa spre analiza. Speram sa inteleaga mesajul de astazi si sa inchida magazinul.”
Florin Podoleanu, purt.cuv. Politia Locala Bacau
http://www.desteptarea.ro/descindere-cu-captura-de-sute-de-plicuri-cu-droguri-usoare.html

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO