» » » » Şefa CSM Oana Hăineală e acuzată că a numărat voturile ca Roberta Anastase în Parlament



Magistraţii s-au dezlănţuit pe forum împotriva şefei ICCJ, Livia Stanciu, considerând că au fost trădaţi. Ex-președintele CSM Horațius Dumbravă dezvăluie: "Nu am reluat şedinţa pentru a intra în deliberări şi a vota, avem şi dovezile... CSM s-a politizat, a împrumutat tehnici de manipulare, de construcţii şi jocuri politicianiste cu un orizont extrem de periculos pentru sistemul de justiţie!"
La Consiliul Superior al Magistraturii s-a produs scindarea. Cei şapte judecători care au susţinut prin votul lor candidatura la şefia Consiliului a colegului Mircea Aron de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (n.red. - cărora li s-a alăturat şi votul numărul 8 al magistratului ICCJ, Mona Pivniceru, actual ministru al Justiţiei), au scos armele din teacă şi se pregătesc de război. Pe forumul magistraţilor, judecătorul Horaţius Dumbravă dezvăluie: "Nu Dumbravă (foto) a transmis un mesaj colegilor în care a dezvăluit aspecte necunoscute opiniei pubice despre culisele şedinţei de plen din 4.01.2013, cum i-a "trădat" preşedinta ICCJ, Livia Stanciu, pe colegii judecători, ce "spagat" a făcut fostul lor aliat, judecătorul Cristi Vasilică Dănileț, modul în care procurorul Oana Hăineală e acuzată că a numărat voturile că a minţit opinia publică, precum Roberta Anastase a CSM-ului, când a anunţat că s-ar fi votat cu 11 la 7 respingerea propunerii de revocare a Hotărârii de plen prin care tocmai fusese aleasă ca preşedintă a Consiliului.
Ţinând cont de importanţa acestui mesaj care conţine informaţii de interes public deosebit de importante, Lumeajustitiei.ro a hotărât să dea publicităţii cele mai importante pasaje din acest mesaj în posesia căruia am intrat la finele săptămânii. Mesajul a fost transmis a doua zi după şedinţă de plen prin care a fost aleasă, în premieră, ca preşedinte CSM, procuroarea Oana Hăineală e acuzată că a numărat voturile că, în 5.01.2013, pe forumul magistraţilor.
Partizanatul politic
Judecătorul Horaţius Dumbravă dezvăluie: "Nu Dumbravă, care a condus CSM-ul ca preşedinte înaintea conducerii Alina Ghica - Oana Hăineală e acuzată că a numărat voturile că pune, pentru prima dată, degetul pe rană, recunoscând că CSM a devenit o instituţie politizată:
"(...) Din păcate, CSM s-a politizat: asta e impresia mea. CSM, membri ai acestui organism constituţional, a împrumutat tehnici de manipulare, de construcţii şi jocuri politicianiste cu un orizont extrem de periculos pentru sistemul de justiţie. În plus, am sentimentul neplăcut că sunt jocuri care se fac în afara sistemului de justiţie; sper să nu fie aşa, însă impresia mea ăsta e şi nu am cum să nu v-o spun.
De altfel mi s-ar părea incorect dacă nu v-aş spune. Sunt câteva lucruri pe care vi le-aş spune vouă, colegilor, având în vedere ce s-a întâmplat ieri.
1) se încearcă acreditarea ideii că noi, judecătorii, nu dorim ca un procuror să fie preşedinte al CSM. O manipulare grosolană. Nu, noi, cei 7 judecători ai secţiei de judecători, adică o majoritate de 2/3, nu am dorit ca un anumit procuror să fie preşedintele CSM. Nu am dorit, cel puţin asta a fost votul meu, pentru că anul trecut încă actuala conducere a fost în mod evident partizana în vara cu acele comunicate date în valuri, în condiţiile în care nu au fost taxate şi celelalte declaraţii discutabile ale unor politicieni din cealaltă tabără politică".
În acelaşi mesaj postat pe forumul magistraţilor, Dumbravă povesteşte, cu sinceritate, ce s-a întâmplat în spatele uşilor închise la CSM, în 4 ianuarie 2013:
"Cu alte cuvinte, nu am votat un anumit procuror pentru a fi preşedinte pentru că nu am garanţia neutralităţii şi, în consecinţă, a păstrării independenţei justiţiei;
2) - s-a acreditat ideea, deliberat îmi pare mie, într-o parte a presei că anumiţi colegi judecători ar fi votat un anumit procuror pentru a fi preşedinte, respectiv că Monalisa Neagoe, Adrian Bordea şi Adrian Neacşu ar fi votat în acest sens. Manipulare grosolană şi făcută în mod evident, cel puţin asta e impresia mea, pentru a distrage atenţia de la faptul că de fapt preşedintele ICCJ a votat un anumit procuror ca preşedinte CSM. Trebuie spus clar şi răspicat: cei 7 judecători, plus ministrul justiţiei, au semnat voturile. Motiv pentru care după vot am verificat voturile şi, într-adevăr, apăreau semnăturile celor 7 judecători plus ministrul justiţiei. Preşedintele ICCJ, deşi în biroul d-nului Aron spusese că nu poate fi un procuror preşedinte CSM şi că-l va vota pe el, judecător de la ICCJ, ca preşedinte, a votat un anumit procuror ca preşedinte CSM.
Rămâne problema umană: cum s-a putut uita în ochii colegului său, ca şi în ochii d-nului Bordea sau ai noştri, celorlalţi colegi judecători, şi să afirme tot timpul că-l va vota pe dl Aron pentru că, de fapt, la vot să voteze altfel? În plus a negat tot timpul că ar fi votat altfel decât ne-a spus permanent până în momentul în care am luat voturile semnate, le-am numărat bob cu bob, moment în care a părăsit biroul în care noi judecătorii ne-am retras pentru consultări. Problema nu e a votului în sine, până la urma fiecare îşi asumă votul, ci a faptului că nu şi-a asumat votul faţă de noi, a faptului că nu a obligat-o nimeni să-i spună d-nului Aron că-l va vota până cu 5 minute înainte de a începe şedinţa, că de fapt nici gând să fi avut intenţia asta. Ce se mai poate spune într-o atare situaţie? Eu m-aş fi aşteptat fie să nu intre în discuţii pe marginea votului, fie să spună franc că va vota după cum îi dictează conştiinţa. Şi aş fi respectat lucrul ăsta;
3) - da, am convocat cei 7 judecători, care l-am susţinut pe dl. Aron (şi enumăr pentru a nu exista dubii: Mircea Aron, Adrian Bordea, Horaţius Dumbravă dezvăluie: "Nu Dumbravă, Alexandru Şerban, Adrian Neacşu, Monalisa Neagoe şi Marius Tudose) secţia de judecători înainte de a reintra în Plen. Ordinea de zi era clară, şi anume de a discuta situaţia creată prin respingerea candidaturii pentru vicepreşedinţie, respectiv a Alinei Ghica. Fiind convocată în mod legal, au venit şi ceilalţi doi colegi judecători, Cristi Dănileţ, modul în care procurorul Oana Haineala a minţit opinia publică, precum Roberta Anastase a şi Alina Ghica.
La întrebarea pe care ne-am pus-o în secţia de judecători dacă are intenţia ca unul din noi să candideze la funcţia de vicepreşedinte, toţi, dar toţi am declinat o astfel de posibilitate; inclusiv cei doi judecători mai sus-amintiți. Lucru de altfel amintit în procesul verbal încheiat cu această ocazie. E adevărat că cu majoritate de voturi, adică două voturi împotrivă, am hotărât de asemenea că trebuie revocata alegerea preşedintelui CSM pentru că suntem într-un evident blocaj instituţional, lucru pe care de altfel l-am şi solicitat Plenului.
Da, s-a suplimentat ordinea de zi şi cu acest din urmă punct. În şedinţa publică am avut surpriza (e, pentru mine nu mai sunt surprize, ţin de jocurile politicianiste exersate de conducere pe întreg anul 2012, în cheia pe care v-am spus-o anterior) că Alina Ghica să declare că-şi mai depune odată candidatura (au fost tot felul de explicaţii savante, cum că se poate depune candidatura ori de câte ori doreşte membrul CSM până ce va fi ales, deşi, nu?, a fost respins proiectul cu care s-a prezentat candidatul. Dar ce mai contează, suntem noi prosti, ăştia, judecătorii din secţie că nu înţelegem (mă rog, majoritatea). După discuţiile publice, tot public a apărut şi salvatorul justiţiei romane.
Da, dl. Dănileţ, modul în care procurorul Oana Haineala a minţit opinia publică, precum Roberta Anastase, care a făcut şi o afirmaţie ce personal m-a jignit: adică noi, secţia de judecători, riscăm să blocăm CSM-ul şi el, da, el, dl. Dănileţ, modul în care procurorul Oana Haineala a minţit opinia publică, precum Roberta Anastase a înţelege să se sacrifice. Aveam impresia că eram într-un film cu un scenariu prost, cusut cu aţă albă. Imediat după ce dl.
Dănileţ, modul în care procurorul Oana Haineala a minţit opinia publică, precum Roberta Anastase a, salvatorul justiţiei romane, a făcut acest spagat (reamintesc, iniţial a spus în secţie foarte ferm că nu are de gând să candideze ca vicepreşedinte. După ce cu două luni înainte spusese, tot atât de ritos şi ferm unui coleg că nu va vota niciodată un procuror ca preşedinte CSM), Oana Hăineală e acuzată că a numărat voturile că a cerut suspendarea şedinţei pentru consultări în fiecare din secţii. Noi, majoritatea judecătorilor, am fost de acord şi ne-am retras pentru 10 minute. Cu alte cuvinte, nu am trecut la vot pe niciunul din punctele de pe ordinea de zi, adică nici cel referitor la vicepreşedinte, nici cel referitor la revocarea Hotărârii de alegere a Preşedintelui.
Ce s-a întâmplat în continuare mi-e greu să-mi imaginez că un magistrat poate să facă astfel de gesturi, şi anume, aceeaşi Oana Hăineală e acuzată că a numărat voturile că a ieşit public şi a spus că s-a respins solicitarea secţiei de judecători de revocare a Hotărârii Plenului de alegere a preşedintelui CSM cu 11 voturi împotriva solicitării şi 7 voturi pentru. Or, repet, nu am reluat şedinţa pentru a intra în deliberări şi a vota; avem şi dovezile în acest sens, pentru că toate voturile celor noastre, a judecătorilor din secţie (mai puţin două, evident) sunt în posesia noastră. Aşa că, sincer, nu ştiu ce a numărat Oana Hăineală e acuzată că a numărat voturile că. Poate, totuşi, a fost o declaraţie nefericită. Aşa s-a scris istoria de ieri".
Mesajul judecătorului Horaţius Dumbravă dezvăluie: "Nu Dumbravă este extrem de important pentru opinia publică, întrucât Justiţia este un serviciu public şi, în consecinţă, cetăţenii acestei ţări au dreptul să cunoască modul în care o instituţie de rangul 1, pentru CSM, care are menirea de a garanta independenta magistraţilor, lucrează sub control politic, ceea ce este de o gravitate excepţională, aceasta fiind o probă că principiul separaţiei puterilor în stat a fost încălcat în modul cel mai grosolan. Perioada care va urma va fi încărcată de mari convulsii, iar judecătorii sunt obligaţi să facă toate demersurile pentru repoziționarea Justiţiei şi repunerea ei în drepturile sale democratice. Cu orice risc.

Sursa: Lumeajustitiei.ro

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO