» » Taxiuri mai scumpe la Onesti, cu circa 30 %



In urma unui proiect propus de primarul Laurentiu Neghina, onestenii vor plati mai mult pe taxiuri, cu circa 30 %, dupa ce tarifele au crescut, de la 1,3 lei pe kilometru, la 1,7 lei/km in interiorul orasului, si de la 1,5, la 1,9 lei/km in exteriorul localitatii. Tariful de pornire a crescut de la un leu, la 1,7 lei, iar taxa de stationare s-a majorat si ea, de la 13, la 17 lei pe ora, in interior, si de la 15, la 19 lei pe ora in exterior.

Unii consilieri locali au avut obiectii fata de acest proiect. Astfel, Adrian Sergentu (PSD), a propus ca taximetristilor sa li se atraga atentia in legatura cu respectarea prevederilor legale si afisarea autorizatiei si a numarului masinii. “Altfel e munca la negru”, a spus Sergentu, care a cerut si majorarea taxei de autorizare. Mai mult, consilierul liberal Vicentiu Jitcovici s-a interesat daca, dupa majorarea tarifelor practicate de taximetristi, va creste si redeventa pe care acestia o datoreaza municipalitatii. In 2008, redeventa a fost stabilita la 22 de lei pe luna si a fost redusa in 2009, la 20 de lei pe luna. Primarul Neghina a raspuns ca firmele de taxi au cerut majorarea tarifelor pentru a compensa cresterea de pret la carburanti, si nu pentru a realiza profit mai mare.

Insa modul in care se desfasoara transportul in regim de taxi la Onesti a fost criticat dur si de consilierul Stefan Martin, care a apreciat ca “serviciul de taxi in oras e o mare varza”. S-a mai amintit si de faptul ca taximetristii ocupa abuziv spatiile de parcare de la Hotel Trotus. “Taximetristii au devenit stapinii Onestiului”, a spus Marcel Bujor, directorul general al Hotelului Trotus.

Conditii mai proaste si la transportul in comun

O alta hotarire aprobata la ultima sedinta de consiliu, tot la propunerea primarului Neghina, se refera la scaderea numarului de autobuze pentru efectuarea transportului in comun, de la patru, la doua, avind drept consecinta cresterea timpilor de asteptare prin statii. Solicitarea a fost facuta de SC Transmoldova SRL, firma care a obtinut concesionarea serviciului de transport public local, iar diminuarea numarului de autobuze a fost insotita si de scaderea redeventei platite la bugetul local, de la 820 de euro, la 410 euro.

Transportatorul a motivat ca a scazut drastic numarul de calatori, insa multi onesteni care au circulat cu autobuzele de la Transmoldova ne-au informat ca, de multe ori, nu au primit bilet la urcarea in mijlocul de transport, fapt ce ar echivala cu evaziunea fiscala, in cazul in care masura a fost dispusa de conducerea firmei, dupa cum au aratat calatorii.

Tot calatorii ne-au spus ca nu sint dispusi sa astepte in statii o jumatate de ora sau mai mult, in conditiile in care orasul poate fi strabatut in 30 – 40 de minute cu piciorul, pe rutele autobuzelor.

George MARTIN

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO