» » Fermierii vor taxe mici si subventii mai mari

Potrivit unui ordin al ministrului Agriculturii, emis in luna aprilie, fermierii vor beneficia si in acest an de decontarea cheltuielilor pe care le fac cu motorina, in desfasurarea activitatilor de productie. Beneficiaza de aceasta subventie societatile agricole, persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile individuale si cele familiale care exploateaza terenuri agricole, cresc sau exploateaza animale. Cererea trimestriala de plata se depune la Centrul Judetean Bacau al APIA, impreuna cu situatia centralizata a facturilor pentru motorina cumparata in trimestrul I 2012, copiile facturilor de cumparare a motorinei, dovada contului deschis la Trezorerie si o declaratie pe propria raspundere in care solicitantul arata ca nu este in procedura de faliment, reorganizare judiciara sau lichidare. Ajutorul de stat se acorda numai pentru motorina folosita la efectuarea lucrarilor mecanizate din agricultura, in sectoarele vegetal, zootehnic si de imbunatatiri funciare. Concret, statul ramburseaza diferenta dintre acciza standard si acciza redusa (21 de euro la 1000 litri). Cererea trimestriala de rambursare a ajutorului nu poate depasi 40 la suta din cantitatea totala mentionata in acordul prealabil de finantare. Pentru anul 2012, valoarea accizei decontate este de 1,2855 lei pe fiecare litru de motorina. Agricultorii ar fi preferat sa fie scutiti de plata taxelor care sunt incluse in pretul motorinei - taxa de drum, rovigneta etc. -, valoarea acestora reprezentând 50 la suta din pretul combustibililor. Fermierii sustin ca "la mijloc e o smecherie", referindu-se la faptul pretul motorinei creste, dar acciza nu, ceea ce face ca subventia sa nu mai insemne nimic. "Pe vremea când ni se rambursa 1,1 lei/litru din acciza, motorina costa 30.000, iar acum, când a ajuns la 60.000 de lei, primim 1,2 lei", arata Laurentiu Baciu, presedintele Ligii Asociatiilor Producatorilor Agricoli din România (LAPAR). Asta in conditiile in care au aparut taxe noi, cum ar fi cele pentru combine si utilajele autopropulsate, care ajung la 30 de milioane de lei vechi pe an. "Am facut o intâmpinare de anulare a acestei taxe, care se afla la Camera Deputatilor, acum. Mai avem o solicitare, depusa la Ministerul Transportului, de anulare a obligatiei de a avea cântar electronic la capatul parcelei. Poate de data asta reusim sa obtinem un raspuns favorabil", arata Laurentiu Baciu, adaugând ca, pâna acum, LAPAR nu prea a avut noroc: de câte ori s-a facut un pas inainte, in procesul de negociere, a fost schimbat ministrul Agriculturii, liga fiind nevoita sa reia discutiile de la zero.
Silvia Patrascanu

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO