» » » Nu plătesc, doamnă! Sau cum scapi de facturi!

REPRODUCEM AICI UN ARTICOL DESPRE CUM SA VA PROTEJATI IMPOTRIVA FIRMELOR DE RECUPERARE
Cel mai bun pont de ceva vreme încoace este cel pe care mi l-a vândut un avocat. Ştiaţi că toate facturile neplătite se prescriu după trei ani? Adică nu te mai poate obliga nimeni şi nimic (în afară de bunăvoinţă) să le plăteşti. Aici intră bineînţeles şi facturile de telefon mobil. Ce veste bună! Aşa că o anunţ şi pe această cale pe duduia de la EOS KSI că nu plătesc. Găsesc mârşavă şi lipsită de bun simţ metoda lor de a mă contacta şi ameninţa. Să detaliem.
Aşa cum fiecare puşcăriaş are o poveste a nevinovăţiei, aşa am şi eu una. Prin 2000, când încă eram uşor naiv şi încrezător am luat o ţeapă originală. Un coleg de la Gazeta de Transilvania, pe numele său – îl voi spune ca să îl fac de ruşine – SILVIU PRESCORNIŢOIU – un om cu un caracter infect, un mincinos şi un bişniţar m-a atras într-o capcană facilă. Proaspăt reporter, la 18 ani, în redacţia Gazetei am acceptat uşor să iau încă un număr de telefon de la CONNEX pe care să i-l ofer spre utilizare în schimbul promisiunii că va plăti la timp fiecare factură aferentă numărului său de telefon. Omul m-a convins că are nevoie de ajutor pentru un motiv de care nu îmi amintesc, dar părea credibil pe atunci. Nimeni nu m-a avertizat că acest coleg este de fapt un ţepar. Aşa că după prima lună acumulase deja convorbiri de 220 de dolari. Eu câştigam mai puţin de zece dolari pe lună, aşa că am găsit suma astronomică. Mi-a promis solemn că are de gând să plătească. Ceea ce bineîneţeles că nu a făcut, lucru pe care l-am aflat în momentul când şi abonamentul meu a fost blocat pe cale de consecinţă a faptului că el nu a vărsat un leu în contul Connex.
Am trecut succesiv prin fazele cu rugăminţi, insistenţe şi ameninţări. După şapte ani s-au adunat, cu penalităţi, peste 2.000 RON. Prescorniţoiu a rămas acelaşi. De atunci nu am mai reuşit să fac un abonament pe numele meu la nici o companie de telefonie mobilă. Sunt în Preventel – baza de date comună Orange-Vodafone cu rău-platnici. Vodafone a vândut între timp creanţa către diferiţi recuperatori de debite (probabil la pachet cu a altor mii de rău-platnici) . La un moment dat mă căuta o doamnă de la Connex, apoi o firmă de avocatură, apoi încă o firmă până ieri. Au preluat această creanţă cei de la EOS KSI. S-au gândit probabil că au metode mai originale şi eficace să scoată bănuţul de la debitori. Iată ce înţeleg prin metode de a găsi oamenii. O carte postală roşie pe care nu scrie cine te caută şi de ce. Doar o căsuţă poştală şi un număr de telefon. Cică să sun urgent. S-au bazat probabil pe curioziotatea care a omorât şi pisica. Iar eu sunt curios şi bineîneţeles că am sunat. O duduie înţepată a început pe un tot sobru să mă anunţe că mă paşte o mare nenorocire dacă nu le dau toţi banii. Am încercat să o domolesc spunându-i că îmi ştiu drepturile, că nu mai are cum să îmi ceară bani acum, după şapte ani şi că trebuia să mă dea în judecată acum vreo cinci ca să mai ia ceva de la mine. A recunoscut că nu are cum să îmi ia bani, dar a trecut la planul doi cu ameninţări cu o bază de date a rău platnicilor care se va crea de anul ăsta şi că nu o să mai iau credite sau abonamente. Probabil că nici măcar la Metrorex, că altele nu mai am pe numele meu!! Am luat-o câteva secunde totuşi în serios şi l-am întrebat despre acest caz pe campionul recuperatorilor, avocatul Iulian Urban. Iată răspunsul său:
Intr-adevar prescriptia dreptului la actiune opereaza la 3 ani de zile de la nasterea unei restante. Dincolo de acest termen, creditorul nu mai poate sa actioneze debitorul in judecata pentru plata unei datorii, adica nu mai poate obtine concursul fortei coercitive a statului roman pentru constrangerea debitorului.
Cei de la EOS KSI incearca sa te convinga sa platesti restanta si asta este ok, insa sub nici o forma nu ar putea sa te induca in eroare , sa iti spuna ca te baga pe liste negre, pentru ca nu pot face acest lucru si nu este deontologic profesional.
Notiunea de lista neagra in schimb, inseamna ca , in baza de date a EOS vei ramane ca nu ai achitat aceasta datorie si aici trebuie sa intelegi doua aspecte :
1. nu vei fi inregistrat la Biroul de Credit pentru ca asa cum vei citi aici, practic de la 01.01.2008 la Biroul de Credit nu se mai inscriu decat strict restantele din segmentul de creditare bancara;
2. tu vei ramane probabil in baza de date a EOS
3. mai exista de asemenea un aspect : intre Vodafone si Orange exista incheiat un acord de prin 2000, in baza caruia, ei schimba date si inregistreaza pe cei care nu isi platesc datoriile ; aceasta baza de date, incepand cu 01.01.2008 este insa ilegala, adica Orange nu te poate refuza sa iti faca abonament pentru ca ai o restanta la Vodafone, intrucat Autoritatea pentru Protectia Datelor Personale , a spus clar ca nu se pot constitui intre agenti economici, care opereaza pe aceeasi piata sau pe piete diferite, structuri similare cu birourile de credit; asta inseamna ca, doua firme nu pot sa utilizeze cu consecinte impotriva unor consumatori, datele legate de restantele inregistrate de acestia;
daca tie ti s-ar interzice la Orange sa iti faci abonament pentru ca ai o datorie neachitata din 2000 la Vodafone, poti sa dai in judecata Orange si, 100 % ai castiga procesul si acestia ar fi obligati sa iti deschida contract.
Prescriptia dreptului la actiune in sens procesual inseamna de fapt o sanctiune stabilita prin lege, indreptata impotriva creditorului, care timp de 3 ani de zile , demonstreaza nepasare in recuperarea banilor sai, astfel incat daca el nu da in judecata un debitor in acest interval, se presupune ca nu a fost interesat in colectarea banilor, si atunci nu mai poate actiona in judecata debitorul.


About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO