» » » » Batalie pentru o asfaltare de 1 milion de euro la pasajul subteran Oituz-Stefan Guse

Casuneanu si Rusu, la cutite, de Craciun

Licitatia privind asfaltarea rampelor Oituz si Stefan Guse de la pasajul subteran s-a transformat intr-un adevarat razboi derulat intre societatile patronate de afaceristii Viorel Rusu (Conextrust) si Costel Casuneanu (PA&CO). In urma evaluarii ofertelor depuse, municipalitatea bacauana a declarat câstigatoare oferta asocierii de firme Conextrust – Servrut Construct – Amicii. Decizia autoritatii contractante (Primaria Bacau) a fost contestata la CNSC de Drumuri si Poduri SRL Gheorghieni (jud. Harghita), firma patronata de PA&CO International SRL, societatea lui Casuneanu. “Razboiul” a ajuns pe masa Curtii de Apel Bacau, insa litigiul are toate sansele sa se prelungeasca, Rusu afirmând ca Drumuri si Poduri Gheorghieni ar fi formulat o noua contestatie.
Societatea detinuta, la Gheorghieni, de Casuneanu acuza faptul ca asocierea de firme condusa de Conextrust nu a putut sa justifice pretul extrem de mic avansat in licitatie. Acesta reprezinta doar 70,8 la suta din valoarea estimata initial de Primaria Bacau. 

Un contract de asfaltare estimat de municipalitatea bacauana la peste 1 milion de euro a pus pe jar mai multe firme de constructii. Finalul lui 2011 a surprins societatile detinute de Costel Casuneanu si Viorel Rusu intr-un razboi la cutite, miza constituind-o anularea deciziei de atribuire a contractului catre asocierea de firme Conextrust – Servrut Construct – Amicii. 
In august 2011, Primaria Bacau a scos la licitatie un contract vizând asfaltarea rampelor Oituz si Stefan Guse, de la pasajul subteran, precum si realizarea infrastructurii de retele din zona strazii Oituz. La data respectiva, municipalitatea a estimat contractul de lucrari la peste 4,4 milioane lei. In cursa au intrat cinci operatori economici, ofertele fiind deschise pe 29 august 2011. 

Pretul mic, imposibil de justificat?

Pe 28 septembrie 2011, Drumuri si Poduri Gheorghieni – societatea lui Casuneanu – a contestat rezultatul licitatiei, remitând CNSC (n.r. – Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor) o plângere. Societatea a incriminat faptul ca asocierea de firme declarata câstigatoare de Primaria Bacau nu putea justifica valoare ofertei depuse, in speta pretul cu care a câstigat licitatia. Potrivit contestatiei elaborate de avocatul Horia Bora, Drumuri si Poduri Gheorghieni a cerut CNSC sa anuleze decizia municipalitatii vizând stabilirea câstigatorului licitatiei. Firma lui Casuneanu a mai solicitat, de asemenea, anularea partiala a raportului procedurii de achzitie publica, precum si obligarea Primariei Bacau la reevaluarea ofertei depusa de asocierea de firme condusa de Conextrust. Contestatia formulata de Drumuri si Poduri Gheorghieni atesta ca “decizia autoritatii contractante este nelegala”. 
“In opinia noastra, un pret de 70,8 la suta din valoarea estimata este in mod obiectiv suficient de scazut pentru a fi calificat drept nejustificabil”, se arata in contestatia depusa la CNSC de Drumuri si Poduri Gheorghieni. Oferta câstigatoare formulata de Conextrust a fost de 3,17 milioane lei fara TVA. 
Prin Decizia nr. 4584/C 6/5113 din 20 octombrie 2011, CNSC a admis contestatia formulata de societatea lui Casuneanu, anulând – de asemenea – raportul de atribuire prin care oferta Conextrust a fost desemnata ca fiind câstigatoare. 

“Noi suntem la 1 kilometru de santier”

Potrivit administratorului Conextrust, Viorel Rusu, pretul scazut avansat de asocierea condusa de firma sa ar fi pe deplin justificat. Rusu a precizat ca Drumuri si Poduri Gheorghieni ar fi trebuit sa vina cu utilaje tocmai de la Oituz, in timp ce Conextrust are sediul la 1 kilometru de santierul pasajului subteran. “Nu e un pret neobisnuit de scazut. Ei sunt in Gheorghieni si la Oituz, la PA&CO, noi suntem la 1 kilometru. Asta e diferenta, e data de transport. N-aveam cum sa punem transport de la 150 de kilometri, când noi suntem la 1 kilometru”, a declarat Rusu. 
El a adaugat ca nu comenteaza contestatia formulata de “domnul Casuneanu”, dar ca in ritmul actual, lucrarile de la pasaj se vor incheia in primavara lui 2013. “Se va mai ajunge odata la Curtea de Apel si tot asa. Eu nu va pot da prea multe relatii pe acest subiect. Avem avocati, dar daca o tine tot asa, cred ca se duce (n.r. – santierul) pâna in primavara viitoare”, a comentat administratorul Conextrust. 

“Ne abtinem de la comentarii”

Abordat de jurnalistii Desteptarii, omul de afaceri Costel Casuneanu a recunoscut ca se afla in spatele societatii din Gheorghieni, dar - a adaugat el - nu poate oferi detalii privitoare la licitatiile la care participa firma.
“PA&CO este actionar la Drumuri si Poduri Gheorghieni. Firma are un administrator si va rog sa luati legatura cu el. Sa va spuna el, exact, despre ce este vorba. Eu nu stiu si nu vreau sa vorbesc aiurea“, a declarat Casuneanu. El a indicat ca societatea ar putea emite o pozitie oficiala la o solicitare formulata in scris. Am transmis o astfel de solicitare pe adresa de posta electronica a PA&CO, proprietarul societatii Drumuri si Poduri SRL din Gheorghieni. Potrivit raspunsului formulat de departamentul de comunicare a PA&CO, societatea se abtine de la comentarii pe tema licitatiei privind asfaltarea rampelor de la pasajul subteran. 
“Ne abtinem de la orice comentariu, cât timp contestatia se afla inca spre solutionarea autoritatilor competente. In cazul unei decizii nefavorabile, avem in continuare inca o cale de a ataca hotarârile autoritatilor contractante. Mentionam ca PA&CO International este doar actionar la Drumuri si Poduri Gheorghieni, firma ce are management si administrator propriu si care are propria politica de participare la licitatiile publice”, se precizeaza in raspunsul dat de societatea lui Casuneanu. Drumuri si Poduri Gheorghieni este administrata de Gabriel Ciocan, unul din directorii PA&CO International. 

Asfalt “made in Racaciuni”

Argumentul distantei mai mici, invocat de Rusu, este contrazis insa de reprezentantii societatii lui Casuneanu. Potrivit contestatiei formulate de Drumuri si Poduri SRL Gheorghieni, asocierea desemnata câstigatoare de municipalitate va aduce asfaltul tocmai de la Racaciuni, unde societatea Servrut Construct detine o statie de mixturi asfaltice. Mai mult, se afirma in contestatia amintita, justificarea preturilor la utilaje si la transporturi ar fi “evaziva”.
De cealalta parte, Servrut Construct – SRL cu sediul in Racaciuni – s-a remarcat in ultimii ani prin nenumarate contracte de asfaltari obtinute de la Serviciul Public Judetean de Drumuri, aflat in subordinea Consiliului Judetean si condus de Valentin Palea, vicepresedintele PSD Bacau. Servrut Construct, afirma surse administrative, s-ar fi aflat si la originea unor sponsorizari consistente primite de fruntasii PSD Racaciuni cu prilejul campaniei electorale din 2008. 

Razboi la Curtea de Apel

La inceputul lui noiembrie, societatea lui Casuneanu a contestat in instanta rezultatul licitatiei, dosarul fiind inregistrat la Curtea de Apel sub numarul 668/32/2011. Pe 9 decembrie 2011, instanta ia act de decizia Drumuri si Poduri Gheorghieni de renuntare la judecata (!). Magistratii au respins, ca nefondata, si plângerea formulata de Conextrust SA in dosarul amintit. 


Casuneanu si Rusu, bani frumosi din contractele publice

Societatile detinute de Costel Casuneanu si Viorel Rusu s-au remarcat, in ultimii ani, prin multitudinea contractelor publice obtinute. Pe parcursul lui 2009, PA&CO a obtinut din partea Primariei Bacau un contract de asfaltare a unor artere din municipiu. Valoarea contractului a depasit, la momentul respectiv, 8 milioane de lei (n.r. – vezi articolul: “Asfaltarile de unica folosinta ne-au costat 250 de miliarde de lei”). De cealalta parte, Conextrust si Rustrans – firmele controlate de Viorel Rusu – au prosperat din contractele derulate cu autoritati ale administratiei publice locale. Presa bacauana l-a catalogat pe Rusu drept “baron local al constructiilor pe banii statului”, societatile sale ocupându-se de construirea mai multor sedii de institutii publice (Directia Silvica, Agentia de Protectie a Mediului sau Oficiul de Cadastru). Conextrust a câstigat contractul privind modernizarea Maternitatii Bacau, precum si construirea noului cimitir al Bacaului (n.r. – vezi articolul: “Noul cimitir al Bacaului, «combinatie» de 45 de miliarde”). 

Un pasaj bolnav 

In 2011, un control efectuat de Autoritatea de Audit de pe lânga Curtea de Conturi a României a evidentiat ca municipalitatea bacauana e in ofsaid la fonduri europene. Primaria ar fi incredintat, in temeiul unui act aditional, un contract de lucrari de 3 milioane lei fara organizarea unei licitatii. Pasajul subteran din Bacau este executat de un consortiu de firme condus de societatea Procom SRL (Italia). Din consortiu face parte si firma lui Casuneanu, PA&CO. Ca o picanterie, societatea Amicii SA – controlata de Viorel Rusu – a executat lucrari in valoare de 640.000 de lei la pasajul subteran, in temeiul unui contract incheiat cu liderul consortiului – Procom SRL. Lucrarile au vizat devierea infrastructurii de utilitati din zona.
Lucian Bogdanel 
http://www.desteptarea.ro/batalie-pentru-o-asfaltare-de-1-milion-de-euro-la-pasajul-subteran-oituz-stefan-guse.html

About Unknown

Hi there!
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply

O.P. VIDEO